• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

امین دهقان در دوقدمی بام جهان

  • کد خبر : 35843
  • 23 فروردین 1400 - 23:36
امین دهقان در دوقدمی بام جهان
بام نیوز: کوه نورد اصفهانی بیان کرد، تنها ایرانی هستم که در سال ۱۴۰۰ برای فتح اورست به صورت انفرادی آمدم

به گزارش بام نیوز، امین دهقان گام در مسیر دو ماهه‏ ای می‏ گذارد که نتیجه‏ آن فتح بلندترین قله جهان و اهتزاز پرچم ایران بر بام جهان است.
امین دهقان کوهنورد ایرانی است که در پاییز ۱۳۹۸ قله ماناسلو با ارتفاع ۸۱۶۳ متر را به عنوان یکی از قلل بالای ۸ هزار متر هیمالیا نپال صعود کرد. او در همان سال صعود به اورست را چشم انداز نهایی خود عنوان نمود و از مسئولین تقاضا داشت تا با حمایت مالی این رویای ملی را به واقعیت تبدیل نمایند.

حال در فاصله کمتر از دو سال دهقان هزینه شخصی ومقداری با حمایت اسپانسر ها مهیای صعود به اورست شده و مطابق با برنامه‏ ریزی‏ های انجام شده به زودی پرچم ایران را در بلندترین قله جهان به اهتزاز در می‏ آورد.
این کوهنورد ایرانی که در نپال به سر می برد، در خصوص برنامه صعودش به اورست گفت: من تازه به نپال رسیده ام. پرواز من از اصفهان به دوحه قطر و بعد از آنجا به کاتماندو (پایتخت نپال) بود. تا سه شنبه (صبح زود به وقت ایران) در کاتماندو به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خواهم ماند. به دلیل شیوع کرونا سخت گیری های زیادی قبل از پرواز وجود داشت و جدا از تست های کرونا برخی از تشریفات اداری وجود داشت که بنده را کمی اذیت کرد.

او ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا سفر به نپال بسیار سخت است. بعد از کاتماندو از ارتفاعات ۲ هزار و ۳ هزار متری کار خود را آغاز می کنم و در ۵ هزار متری به بیس کمپ خواهم رسید. در بیس کمپ چند روزی استراحت خواهم کرد و بعد از آن پروسه اصلی صعود را شروع می کنم.

دهقان در پاسخ به اینکه چه مدت زمان خواهد برد که شما به قله اورست صعود کنید؟ گفت: حدود یک ماه و نیم زمان خواهد برد تا صعود انجام شود. بنده برای اولین بار در تاریخ استان اصفهان اقدام به صعود خواهم کرد که سختی های زیادی وجود دارد. از همه مردم خواهش می کنم که من را دعا کنند.
دهقان ادامه داد: باید گفت که در سال ۲۰۲۱ تنها ایرانی هستم که قرار است به اورست صعود کند. صعود من با کوهنورد های خارجی در قالب یک تیم خواهد بود.
این کوهنورد در ادامه گفت: از مجموعه‏ هایی که با حمایت خود فرصت صعود به اورست را برای من فراهم آورده اند تشکر می کنم و از بی توجهی‏ ها نسبت به ورزش پر هزینه‏ ی کوهنوردی گلایه دارم چرا که در کشور ما رشته‏ های ورزشی زیادی فعال هستند امام تمام هزینه‏ ها برای رشته فوتبال در نظر گرفته می ‏شود و به دیگر رشته‏ ها توجه چندانی نخواهد شد.
کوه نورد اصفهانی با بیان اینکه تنها ایرانی هستم که در سال ۱۴۰۰ برای فتح اورست به صورت انفرادی آمدم، بیان کرد: با حمایت از کوه نوردان ایرانی این امکان فراهم می آید تا ما هم همانند سایر کوه نوردان آمریکایی و اروپایی به صورت تیمی برای صعود به بام جهان و کسب مدال افتخار برای میهن عزیزمان رهسپار شویم و از مسئولین تقاضا دارم تا در این مسیر از ورزشکاران ایرانی حمایت نمایند.
قرنطینه من در کاتماندو پایتخت نپال امشب تمام می شود.فرداسه شنبه صبح زود به سمت لوکلا خطرناک ترین فرودگاه جهان می روم. و پروسه صعود بام جهان قله اورست آغاز می گردد.
برایم دعا کنید و انرژی مثبت بفرستید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.