• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
1

در کوهنوردی همیشه می‌گویند آب فردا را هم امروز مصرف کنید

  • کد خبر : 35965
  • 24 فروردین 1400 - 18:06
در کوهنوردی همیشه می‌گویند آب فردا را هم امروز مصرف کنید
انجمن پزشکی کوهستان: از نظر علم پزشکی آب مورد نیاز یک فرد بالغ با وزن 70 کیلوگرم روزانه 2.5 لیتر می باشد که در اینجا یک لیتر ذکر شده و اشتباه است.

مصرف کافی آب مهمترین عامل در پیشگیری از عوارض و خطرات کوهستان و ورزش کوهنوردی است.

به صورت معمول یک فرد بالغ و سالم روزانه یک لیتر آب مصرف می‌کند این میزان در کوهنوردی به مراتب بیشتر است. از آنجایی که بدن کوهنوردان آب و املاح معنی از دست می دهد بهتر است آب مصرفی با مقداری نمک، قند یا عصاره میوه اضافه کنیم.

در ارتفاعات بالا آب غلظت خون را کم کرده و باعث دیرتر خسته شدن بدن می شود. توصیه می‌شود که سه ساعت قبل از شروع فعالیت حدود ۵۰۰ میلی لیتر را به صورت تدریجی مصرف کنید. معمولا ما وقتی تشنه می شویم که بدن میزان آب زیادی را از دست داده است بنابراین در کوهنوردی منتظر حس تشنگی نشوید و در فاصله‌های زمانی کم چند جرعه آب بنوشید.
مصرف برف در کوهستان توصیه نشده است چرا این که این برف بدون املاح معدنی است و سریع دفع شدن آن باعث پرکاری کلیه‌ها و املاح نداشتن آن باعث بروز اسهال می‌شود. در مواقع ضروری پس از جوشاندن به آب برف نیز حتما قند و نمک و یا عصاره میوه اضافه شود. شب‌ها با خوردن سوپ می‌توان نمک از دست رفته را جبران کرد.

از نظر علم پزشکی آب مورد نیاز یک فرد بالغ با وزن ۷۰ کیلوگرم روزانه ۲٫۵ لیتر می باشد که در اینجا یک لیتر ذکر شده و اشتباه است

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.