• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
2

دیوانه ترین صخره نوردسرعتی

  • کد خبر : 34783
  • 18 فروردین 1400 - 22:07
دیوانه ترین صخره نوردسرعتی
بام نیوز: چیزی که دن عثمان را با بقیه متفاوت می کند سبک منحصر به فرد و بسیار جسورانه او در صعود های بدون حمایت او از صخره های بسیار مرتفع و خطرناک می باشد. شاید بیجا نباشد که او را یکی از دیوانه ترین صخره نوردانی می نامند که تا به حال وجود داشته.

به گزارش بام نیوز،دن عثمان یا با نام کامل خود (Daniel Eugene Osman) متولد ۱۹۶ نوادا و فوت به تاریخ ۲۳ نوامبر ۱۹۹۸ یوسمیت کالیفرنیا، یکی از ورزشکاران برتر آمریکایی- ژاپنی بود که با صعود های سرعتی – انفرادی بدون ابزارهای حمایتی صخره نوردی شناخته شده می باشد.

او به خاطر ریسک هایی که در صخره نوردی حرفه ای مرتکب می شد معروف بود و با وجود اینکه در ۳۵ سالگی در اثر یک حادثه دلخراش پاره شدن طناب خود در یکی از پرش های آزاد خود جان سپرد، توانست به شهرت جهانی برسد.

چیزی که دن عثمان را با بقیه متفاوت می کند سبک منحصر به فرد و بسیار جسورانه او در صعود های بدون حمایت او از صخره های بسیار مرتفع و خطرناک می باشد. شاید بیجا نباشد که او را یکی از دیوانه ترین صخره نوردانی می نامند که تا به حال وجود داشته.

برخی به او لقب : مرد_عنکبوتی داده بودند و برخی او را دیوانه و بی مسئولیت می نامیدند.

هر کس که ویدئوهای او را در YouTube مشاهده کند غرق حیرت می شود زیرا بهترین صخره نوردان جهان با طناب حمایتی چندین بار از صخره کنده میشوند و این مرد بدون حمایت طناب دست به صعود های بالای صد متر می زند.

بالاترین رکود او در پرش آزاد ۳۳۵ متر میباشد که در اکتبر ۱۹۹۸ بدست آورد. از دیگر رکوردهای او در صخره نوردی می توان به رکورد صعود آزاد  به صخره عمودی ۱۲۰ متریLover´s Leap کالیفرنیا در ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه اشاره کرد که در سال ۱۹۹۷ بدست آورد.

آخرین اخبار و دستاورد های کوهنوردی، طبیعت گردی، گردشگری، اکوتوریسم، حیات وحش، محیط زیست، سلامت، اجتماعی، علمی، پزشکی کوهستان و طب ارتفاع، هواشناسی، حوادث کوهنوردی و امداد و نجات کوهستان کشور، دوره های آموزشی و ….

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=34783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.