• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

گزارش صعود قله سولدار 

  • کد خبر : 24519
  • 20 بهمن 1399 - 12:27
گزارش صعود قله سولدار 
گزارش صعود قله سولدار 

تاریخ اجرای برنامه: جمعه ١٣٩٩/۱۱/۱۰

سرپرست برنامه: میثم ملک زاده

تعداد اعضا: ۱۰ نفر

ارتفاع مبدا: #خیابان معین: ۱۶۰۰ متر

ارتفاع #قله_سولدار: ۲۵۵۰ متر

 

وضعيت هوا: نیمه ابری و وزش باد

سرعت وزش باد: ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر

مسافت پیمایش: ۷ كيلومتری

مسير هاي صعود:

۱_  خیابان معین

۲_دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

۳_  دره حصارک (مسیر مشترک با قله بندعیش)

مسیر انتخابی: مسیر شماره ۱

مسير دسترسي:

انتهای جنت آباد_ انتهای سیمین بولیوار # خیابان معین

شرح برنامه:

طبق قرار قبلی راس ساعت ۶:۳۰ دقیقه زیر پل خراب شده گیشا به چند تن از دوستان ملحق شدیم، از آنجا با تماسهای مختلفی که به سرپرست گروه میشد، کل گروه سعی در جمع شدن در محل تعیین شده که روبروی برجهای مجلل پونک بود داشتیم که با انتخاب خیابان معین و رسیدن به انتهای آن به دیگر دوستان که کمی زودتر از ما در محل حاضر بودند رسیدیم و پس از معارفه و آشنایی مختصر پیمایش را راس ساعت ۱۵: ۷ دقیقه شروع کردیم.

برای رسیدن به قله سولدار در واقع سه مسیر در پیش رو داشتیم که با تشخیص سرپرست گروه، این مسیر که چالشی‌تر بود انتخاب شد.

شروع پیمایش با شیب نسبتا زیادی همراه بود که با راهنمایی خوب سرپرست و کمک سرپرست و دیگر دوستان، با باز کردن باتوم‌ها و نفس گیری صحیح، پیمایش را به خوبی آغاز نمودیم. در ابتدای راه سه تن از دوستان که به اصطلاح تندرو تر بودند، از گروه جدا شده و به صورت مستقل پیمایش را ادامه دادند. ولی مابقی در کنار هم و با اطمینان خاطر از حضور و همراهی همه اعضا در برنامه، صعود را ادامه دادیم.

هنگام صعود صحنه های بی‌نظیری از تابش خورشید از بین ابرها بر روی زمین و همینطور کارت پستال‌هایی که فضای کوهستان و برف و …. با هم ایجاد کرده بودند، همه اعضای گروه را به وجد آورده بود. که یکی از اعضای خوب گروه هم در این صحنه‌ها بسیار زیرکانه عکسهای خاطره انگیزی به ثبت می رساند، که در همینجا از ایشان تشکر میکنیم.

در ادامه با گذشتن از چندین شیب و بالا رفتن از چند تپه، به جایی رسیدیم که منبع های آب خودنمایی می کرد. که افرادی که زودتر رسیده بودند در آنجا ایستاده و ضمن نوشیدن آب و تنقلات اندکی برای ریکاوری، پس از ملحق شدن بقیه دوستان، به مسیر ادامه دادیم و پس از پشت سر گذاشتن آخرین سربالایی ناگهان تابلوی قله از دور نمایان شد و همه ما شادی کنان خود را به قله رساندیم. ساعت ۱۰:۰۲ دقیقه قله را در آغوش گرفتیم.

روی قله ۳ تن از همنوردان که زودتر از ما به قله رسیده بودند را دیدیم و ضمن تبریک به همدیگر، مطلع شدیم که آنها ۴۰ دقیقه زودتر از ما به قله رسیده بودند.

همینطور به یکی از دوستان که اولین تجربه صعودش بود و بسیار با اراده و قوی تونسته بود قله را صعود کنه، به صورت ویژه تبریک گفتیم و قرار شد در صعود بعدی کله پاچه مهمون ایشان باشیم.شیلا خانم بهتون تبریک میگیم از ته دل بهترینها برای شما ارزو میکنیم .

گروه دیگری قبل از ما به قله رسیده و مشغول گرفتن عکسهای یادگاری بودند، و ما در صف انتظار برای گرفتن عکس بی قراری میکردیم. هر لحظه شدت باد بر روی قله بیشتر و کم کم به حالت بوران تبدیل میشد. نشد یک عکس دسته جمعی با بنر بگیریم متاسفانه گروه قبلی که زودتر از ما رسیده بود تعدادشون زیاد بود مراعات عکس گرفتن نمیکردن اینکار باعث شد زمان برای ما طولانی و شرایط جوی تغییر پیدا کنه سرعت باد بر روی قله حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. پس با عجله مشغول گرفتن عکس شدیم و پس از گرفتن عکسهای یادگاری تکی و دسته جمعی به دلیل وزش شدید باد و به صلاحدید سرپرست برنامه، بدون صرف صبحانه خیلی سریع شروع به پایین آمدن از کوه و کم کردن ارتفاع کردیم. بعد از حدود نیمساعت از کم کردن مسیر در جایی مسطح و به دور از وزش باد💨، فرمان استراحت و صرف صبحانه صادر شد

کلیه اعضا خوشحال مشغول صرف صبحانه و نوشیدن چایی و تنقلات خود کردند و با چند عکس یادگاری و جمع کردن وسایل دوباره شروع به فرود کردیم. در حین کم کردن ارتفاع خوشحالی و شکرانه صعود خود را با کمی رقص و پایکوبی تکمیل کرده  و ساعت حدود ۱۳:۳۰ دقیقه به پای کوه و محل پارک ماشین ها رسیدیم. مجدد برای این صعود شیرین و اینکه در کنار هم روز خوبی را ساخته بودیم تبریک گفتیم و خدا رو شکر کردیم که همه سالم صعود کرده بودیم و سالم به پایین برگشته بودیم. سپس با کلی آرزوی خوب از هم خداحافظی کردیم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سلام. تشكر از مطالب عالي و خوب شما
    بي زحمت بنده را هم در گروه أد كنيد

    • سلام به شماره پشتیبان در واتس اپ پیام ارسال بفرمایید تا لینگ گروه ارسال گردد.

      ۰۹۳۰۳۳۳۴۰۰۴

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.